Jak najlepsze wykorzystanie szkoleń personelu w Salonie

26 listopada 2020

W tych czasach, w których nie ma pieniędzy, może być trudno uzasadnić wydatki na szkolenie personelu, zwłaszcza gdy mogą istnieć inne obszary salonu, które uważasz za wymagające zajęcia się w pierwszej kolejności.

Choć może to być kosztowne, szkolenie personelu jest naprawdę nieocenione, jeśli chodzi o utrzymanie salonu w tym konkurencyjnym klimacie. Jednakże, kiedy członek personelu uczestniczy w szkoleniu, jest to inwestycja. Ponieważ jest to inwestycja, trzeba poświęcić czas na badania nad kursem, na który wysyłasz członka personelu. Chociaż jest to kuszące, nie wysyłaj pracownika na kursie tylko po to, aby byli zadowoleni, upewnij się, że będzie to rzeczywiście korzystne dla Twojej firmy.

Punkty do rozważenia przy wyborze kursu szkoleniowego:

  • Dalsze szkolenie może być wykorzystane jako narzędzie motywacyjne, aby zainspirować pracowników do ciężkiej pracy i zostać nagrodzonym. Jest to sposób na podziękowanie personelowi za solidną pracę, a nie jako sposób na rozwiązywanie problemów lub utrzymanie pracowników zadowolonych.
  • Upewnij się, że Twoi pracownicy wiedzą, dlaczego są wysyłani na szkolenie - np. czy jest to nagroda i czy można ich popchnąć dalej w ich karierze? Czy ma to na celu wprowadzenie nowego zestawu umiejętności do salonu? Powiedzenie ludziom, dlaczego są wysyłani, pomoże zmniejszyć ich niechęć.
  • Brzmi to oczywiście, ale zawsze upewnij się, że pracownik wie dokładnie, dokąd idzie i o której godzinie musi tam być.
  • Poproś pracownika uczestniczącego w kursie o robienie notatek - może się to okazać bardzo przydatne po powrocie do salonu, aby zachować wiedzę z kursu i może być ona zweryfikowana przez zespół.
  • Kiedy członek zespołu idzie na szkolenie, jest to świetna okazja dla reszty zespołu, aby podzielić się zdobytą wiedzą.

image

Monika Gawlik

Redakcja wortalfryzjerski.pl