Promocje, które pobudzą rozwój Twojego salonu kosmetycznego

10 września 2022
  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Promocje, które pobudzą wzrost ...

Jako ludzie czerpiemy ogromną przyjemność z uczucia nagrody. Czy to za dobrze wykonaną pracę, za wymagany wielki wysiłek, czy za okazaną lojalność i uczciwość, nasze mózgi są silnie stymulowane, gdy otrzymujemy uznanie za nasze działania. Dlatego promocje są bardzo skuteczną strategią marketingową, dzięki której Twój biznes będzie zawsze na czasie.

Jeśli chodzi o ustalanie promocji dla swojego salonu kosmetycznego, możesz być zarówno pragmatyczny, jak i kreatywny, ponieważ zawsze możesz zaoferować je na krótkie okresy czasu w przypadku, gdy nie chcesz podejmować dużego ryzyka.

Co więcej, oferowanie promocji przez ograniczony okres czasu daje jej poczucie ekskluzywności i wzbudza w klientach pilną potrzebę skorzystania z okazji tak szybko, jak to możliwe. Możesz jednak zaoferować stabilne promocje dla stałych klientów.

Tak jak robią to niektóre siłownie (na przykład), oferowanie miesięcznych lub tygodniowych członkostw, które oferują rodzaj zniżki sprawi, że Twoi klienci nie będą się wahać, aby przychodzić do Twojego lokalu bardziej regularnie. Te członkostwa mogą również przyznawać przywileje, na przykład posiadanie najlepszych czasów zarezerwowanych tylko dla członków z abonamentem. Inną opcją byłoby wdrożenie kuponów z systemem punktowym, gdzie klient kupując Twoje usługi otrzymuje punkty, a po określonej ilości zgromadzonych punktów otrzyma nagrodę.

Oto kilka strategii planowania i realizacji promocji dla Twojej estetyki:

Pierwszy krok: uatrakcyjnij swoją promocję

Choć rabat jest zawsze mile widziany, to kreatywność i oryginalność podczas prowadzenia promocji dla Twojego salonu sprawi, że wyróżnisz się jako firma. Najlepiej, aby nagrody oferowane w Twoich promocjach były tymi samymi usługami, które świadczysz. Dzięki temu klient będzie miał nowe doświadczenia, które być może będzie chciał później powtórzyć.

Możesz jednak oferować także produkty, które są w sprzedaży w Twoim lokalu, m.in. kremy nawilżające, peelingi, maseczki, suplementy diety.

Przykłady promocji dla Twojego salonu kosmetycznego

Oprócz strategii wymienionych powyżej, możesz oferować swoje produkty z różnymi kombinacjami i korzyściami.

  • "Przy zakupie twarzy, złuszczanie otrzymujesz gratis".

  • "Za drugą depilację nóg, dostaniesz depilację brwi za darmo".

  • "Relaksująca promocja combo: przy zakupie masażu, aromaterapia za pół ceny".

  • "Tylko w tym tygodniu: przy zakupie oczyszczania twarzy oferujemy Ci 30 min darmowej sauny".

Innym ciekawym sposobem, w jaki promocje mogą przynieść korzyści Twojej firmie, jest przyciąganie nowych klientów. Oprócz wspomnianych wyżej o zniżkach czy darmowych usługach, możesz prowadzić promocje nastawione na zaproszenie drugiej osoby do Twojej lokalizacji.

  • "Jeśli przyprowadzisz przyjaciela na depilację woskiem, oferujemy pielęgnację brwi dla was obu".

  • "Przyprowadź przyjaciela na zajęcia jogi, a po nich oboje dostaniecie 30min jacuzzi".


Jeśli chcesz być bardziej oryginalny w swoich salonowych promocjach, możesz zaproponować "Dzień Mężczyzny". To będzie zależeć od Twojej oferty usługowej i Twojej propozycji wartości. W każdym razie coraz więcej mężczyzn troszczy się o pielęgnację i estetykę swojej skóry, więc zmotywowanie ich do wejścia w Twoją przestrzeń i wypróbowania Twoich usług będzie mądrą decyzją. Podobnie jak kobiety mają w barach "babskie wieczory", możesz zaoferować jeden dzień w miesiącu, w którym mężczyźni płacą mniej.

Z drugiej strony zawsze możesz wykorzystać kalendarz do personalizacji promocji i zamienić swoje usługi w prezent na specjalną okazję. Wydarzenia to doskonała okazja, aby być obecnym w rozmowach chwili, a także skuteczniej dotrzeć do grupy docelowej, jeśli zastosuje się odpowiednią strategię.

Na przykład:

  • "Promocja z okazji Dnia Matki: jeśli przyprowadzisz swoją mamę, aby się rozpieszczać, podarujemy jej masaż za cały trud, jaki włożyła". Podobnie jest z Dniem Ojca.

  • "Zakochaj się w tej promocji: spędź romantyczne popołudnie z masażem i sauną, a my uraczymy Ciebie i Twojego partnera eksfoliacją".

Najlepsze promocje będą zależały od rodzaju klientów, którzy najczęściej odwiedzają Twój salon, dlatego otwórz swoje drzwi na ich sugestie. Plus, nie ma lepszej promocji niż uzyskanie ludzi mówiących o tobie, więc konkursy w mediach społecznościowych są niesamowitym sposobem, aby uzyskać cię na ustach wszystkich. Ta i inne wskazówki dotyczące usprawnienia działalności zapewnią Ci najlepsze strategie marketingowe dla sukcesu Twojego salonu.

Artykuły powiązane

1. marketing sensoryczny, aby przyciągnąć więcej klientów

2. Dowiedz się, jak tworzyć broszury, które przyciągają więcej klientów.

image

Monika Gawlik

Redakcja wortalfryzjerski.pl