Frazy, które zainspirują Cię do poprawy obsługi klienta
- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Frazy, które zainspirują Cię do poprawy ...
Czy słyszałeś wcześniej o Customer Experience? Otóż jest to jeden z najważniejszych aspektów naszego biznesu, choć może się tak nie wydawać, zła obsługa przez pracowników może być fatalna w skutkach, pozostawiając Cię z utratą klientów i w konsekwencji złą reputacją.
Obsługa klienta jest kluczowa w każdym biznesie. Źle obsłużony klient przekłada się na znaczne straty dla Twojej firmy. W dzisiejszym artykule chcemy pomóc Ci w podaniu przykładów zwrotów do klientów, które pomogą Ci poprawić customer experience.
Dlaczego konieczne jest nadanie realnej wartości Doświadczenie klienta?
Customer Experience to nic innego jak to, co klient myśli o Twojej marce, jako konsekwencja relacji, które Was łączą. Mówiąc o tym,"co myśli klient", mamy na myśli mentalny obraz, jaki Twoja marka pozostawia w umyśle klienta, doznania i emocje, które wywołuje.
Załóżmy, że masz ulubioną markę i jest to salon kosmetyczny, prawda? Następnie cieszysz się doskonałą obsługą, którą zapewnia, ponieważ zawsze poświęcają ci niezbędną uwagę, a także doskonale radzą sobie z każdym z twoich wymagań i przewidują twoje ewentualne prośby. Oczywiście przekłada się to na dobre doświadczenie, pozostawiając cię z dobrym samopoczuciem i pozytywną myślą o tym miejscu i o tym, jak sprawiło, że poczułeś się w tym momencie.
Teraz pomyślmy o sytuacji odwrotnej, być może w przeszłości byłaś w innym salonie. W tym jednym ceny były bardzo wysokie, obsługa pozostawiała wiele do życzenia i z oczywistych względów nie potrafili zaspokoić wszystkich Twoich potrzeb. Z powodu tego złego doświadczenia prawdopodobnie spotkałeś się z krytyką z Twojej strony, mówisz o tym innym i postanawiasz nie iść tam ponownie.
Zatem samo w sobie doświadczenie klienta jest wartością dodaną do marki, sprawia, że marka się rozwija, a Twój klient może wynieść z niej dobre wrażenie.
Zalety Customer Experience
-
Zwiększenie lojalności wobec marki. Budowanie relacji zaufania z klientami sprawia, że zostają oni przy Twojej marce i nie wybierają konkurencji. Wysokiej jakości doświadczenie klienta prowadzi do wyższego poziomu jego lojalności, więc musisz znaleźć sposób, aby Twoja firma stała się ich najlepszym wyborem.
-
Rozwiązywanie problemów klientów: Nieuniknione jest, że Twoja firma w pewnym momencie doświadczy negatywnych opinii klientów, a Twoja reakcja na to będzie ważna dla Twojej marki w przyszłości.
Częścią wiedzy z zakresu Customer Experience jest wiedza, jak radzić sobie z negatywną informacją zwrotną po interakcji, która jest poniżej oczekiwań. Szanse są takie, że kiedy nawiążesz relację z klientami, będą oni dzielić się swoimi problemami bezpośrednio z Tobą, zamiast przekazywać je pracownikom lub innym klientom.
Zainspiruj się do poprawy obsługi klienta dzięki cytatom największych światowych liderów biznesu
-
"Jeśli sprawisz, że klienci będą niezadowoleni w świecie fizycznym, każdy z nich może powiedzieć o tym 6 znajomym. Jeśli sprawisz, że klienci będą niezadowoleni w świecie online, każdy z nich może powiedzieć o tym 6 000 osób..."- Jeff Bezos, Amazon.
-
"Postrzegamy naszych klientów jako gości na przyjęciu, na którym to my jesteśmy gospodarzami. Naszym zadaniem, każdego dnia, jest sprawić, aby każdy aspekt doświadczenia klienta był choć trochę lepszy."- Anonimowy
-
"Celem biznesu jest stworzenie klienta, który pomoże Ci stworzyć innych klientów" - Shiv Singh
-
"Im bardziej angażujesz się w relacje z klientami, tym jaśniejsze stają się sprawy i tym łatwiej jest określić, co powinieneś zrobić" - John Russell
-
"Inwestuj dużo czasu w rozmowy z klientami twarzą w twarz. Zdziwisz się, jak wiele firm nie słucha swoich klientów" - Ross Perot
-
"Obsługa klienta nie powinna być tylko jednym działem: powinna być całą firmą" - Tony Hsieh
-
"Twój najbardziej niezadowolony klient jest twoim najlepszym źródłem nauki" - Bill Gates, Microsoft
-
"Klienci nie oczekują, że będziesz idealny. Oczekują, że naprawisz rzeczy, gdy coś pójdzie nie tak" - Donald Porter, British Airways.
-
"Bądź blisko swoich klientów. Tak blisko, że jesteś tym, który mówi im, czego potrzebują na długo przed tym, jak zdadzą sobie sprawę, że tego potrzebują" - Steve Jobs, założyciel Apple.
-
"Jeśli pracujesz tylko dla pieniędzy, nigdy nie osiągniesz sukcesu, ale jeśli kochasz to, co robisz i zawsze stawiasz klienta na pierwszym miejscu, sukces będzie twój". - Ray Krock, McDonald's.
Zmotywuj się do lepszego zarządzania Customer Experience, nie zapominaj, że to ważny punkt wyjścia w Twoim biznesie. Ważne jest to, co klienci myślą o Twojej firmie i jakie uczucia im daje. Wyróżnianie się w Customer Experience będzie niewątpliwie jedną z Twoich największych przewag konkurencyjnych na rynku.
Artykuły powiązane
1) Protokół obsługi klienta
2. Pytania do badania satysfakcji
3. Przykłady skarg i zażaleń klientów