Frazy, które zainspirują Cię do poprawy obsługi klienta

18 września 2022
  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Frazy, które zainspirują Cię do poprawy ...

Czy słyszałeś wcześniej o Customer Experience? Otóż jest to jeden z najważniejszych aspektów naszego biznesu, choć może się tak nie wydawać, zła obsługa przez pracowników może być fatalna w skutkach, pozostawiając Cię z utratą klientów i w konsekwencji złą reputacją.

Obsługa klienta jest kluczowa w każdym biznesie. Źle obsłużony klient przekłada się na znaczne straty dla Twojej firmy. W dzisiejszym artykule chcemy pomóc Ci w podaniu przykładów zwrotów do klientów, które pomogą Ci poprawić customer experience.

Dlaczego konieczne jest nadanie realnej wartości Doświadczenie klienta?

Customer Experience to nic innego jak to, co klient myśli o Twojej marce, jako konsekwencja relacji, które Was łączą. Mówiąc o tym,"co myśli klient", mamy na myśli mentalny obraz, jaki Twoja marka pozostawia w umyśle klienta, doznania i emocje, które wywołuje.

Załóżmy, że masz ulubioną markę i jest to salon kosmetyczny, prawda? Następnie cieszysz się doskonałą obsługą, którą zapewnia, ponieważ zawsze poświęcają ci niezbędną uwagę, a także doskonale radzą sobie z każdym z twoich wymagań i przewidują twoje ewentualne prośby. Oczywiście przekłada się to na dobre doświadczenie, pozostawiając cię z dobrym samopoczuciem i pozytywną myślą o tym miejscu i o tym, jak sprawiło, że poczułeś się w tym momencie.

Teraz pomyślmy o sytuacji odwrotnej, być może w przeszłości byłaś w innym salonie. W tym jednym ceny były bardzo wysokie, obsługa pozostawiała wiele do życzenia i z oczywistych względów nie potrafili zaspokoić wszystkich Twoich potrzeb. Z powodu tego złego doświadczenia prawdopodobnie spotkałeś się z krytyką z Twojej strony, mówisz o tym innym i postanawiasz nie iść tam ponownie.

Zatem samo w sobie doświadczenie klienta jest wartością dodaną do marki, sprawia, że marka się rozwija, a Twój klient może wynieść z niej dobre wrażenie.

Zalety Customer Experience

  1. Zwiększenie lojalności wobec marki. Budowanie relacji zaufania z klientami sprawia, że zostają oni przy Twojej marce i nie wybierają konkurencji. Wysokiej jakości doświadczenie klienta prowadzi do wyższego poziomu jego lojalności, więc musisz znaleźć sposób, aby Twoja firma stała się ich najlepszym wyborem.

  2. Rozwiązywanie problemów klientów: Nieuniknione jest, że Twoja firma w pewnym momencie doświadczy negatywnych opinii klientów, a Twoja reakcja na to będzie ważna dla Twojej marki w przyszłości.

Częścią wiedzy z zakresu Customer Experience jest wiedza, jak radzić sobie z negatywną informacją zwrotną po interakcji, która jest poniżej oczekiwań. Szanse są takie, że kiedy nawiążesz relację z klientami, będą oni dzielić się swoimi problemami bezpośrednio z Tobą, zamiast przekazywać je pracownikom lub innym klientom.

Zainspiruj się do poprawy obsługi klienta dzięki cytatom największych światowych liderów biznesu

  1. "Jeśli sprawisz, że klienci będą niezadowoleni w świecie fizycznym, każdy z nich może powiedzieć o tym 6 znajomym. Jeśli sprawisz, że klienci będą niezadowoleni w świecie online, każdy z nich może powiedzieć o tym 6 000 osób..."- Jeff Bezos, Amazon.

  2. "Postrzegamy naszych klientów jako gości na przyjęciu, na którym to my jesteśmy gospodarzami. Naszym zadaniem, każdego dnia, jest sprawić, aby każdy aspekt doświadczenia klienta był choć trochę lepszy."- Anonimowy

  3. "Celem biznesu jest stworzenie klienta, który pomoże Ci stworzyć innych klientów" - Shiv Singh

  4. "Im bardziej angażujesz się w relacje z klientami, tym jaśniejsze stają się sprawy i tym łatwiej jest określić, co powinieneś zrobić" - John Russell

  5. "Inwestuj dużo czasu w rozmowy z klientami twarzą w twarz. Zdziwisz się, jak wiele firm nie słucha swoich klientów" - Ross Perot

  6. "Obsługa klienta nie powinna być tylko jednym działem: powinna być całą firmą" - Tony Hsieh

  7. "Twój najbardziej niezadowolony klient jest twoim najlepszym źródłem nauki" - Bill Gates, Microsoft

  8. "Klienci nie oczekują, że będziesz idealny. Oczekują, że naprawisz rzeczy, gdy coś pójdzie nie tak" - Donald Porter, British Airways.

  9. "Bądź blisko swoich klientów. Tak blisko, że jesteś tym, który mówi im, czego potrzebują na długo przed tym, jak zdadzą sobie sprawę, że tego potrzebują" - Steve Jobs, założyciel Apple.

  10. "Jeśli pracujesz tylko dla pieniędzy, nigdy nie osiągniesz sukcesu, ale jeśli kochasz to, co robisz i zawsze stawiasz klienta na pierwszym miejscu, sukces będzie twój". - Ray Krock, McDonald's.

Zmotywuj się do lepszego zarządzania Customer Experience, nie zapominaj, że to ważny punkt wyjścia w Twoim biznesie. Ważne jest to, co klienci myślą o Twojej firmie i jakie uczucia im daje. Wyróżnianie się w Customer Experience będzie niewątpliwie jedną z Twoich największych przewag konkurencyjnych na rynku.

Artykuły powiązane

1) Protokół obsługi klienta

2. Pytania do badania satysfakcji

3. Przykłady skarg i zażaleń klientów

image

Monika Gawlik

Redakcja wortalfryzjerski.pl