Jak rozpieszczać klientki salonu za pomocą mediów społecznościowych?

13 października 2022
  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Jak rozpieszczać klientelę ...

Samo powielanie treści z Twojej strony w serwisach społecznościowych czy "gadanie" bez czekania na reakcję to praktyki, które przestały być stosowane lata temu, głównie dlatego, że nie przykuwają uwagi użytkowników. Poprzez te platformy możesz wzmocnić relacje z klientami i przechwycić perspektywy, ale musisz je rozpieszczać.Co to oznacza? Oto co to oznacza.

Jeśli chodzi o firmy związane z urodą - takie jak salony kosmetyczne lub spa - media społecznościowe oferują nieskończone możliwości łączenia się z publicznością. Ale nie chodzi tylko o zamieszczenie produktu i ceny: musisz być przystępny, empatyczny i zapewnić płynność komunikacji. Aby rozpieszczać klientów salonu za pośrednictwem tych platform - w szczególności Facebooka - powinieneś wziąć pod uwagę kilka punktów, które pozwolą Ci czerpać z nich jak najwięcej korzyści. Zwróć uwagę:

Zaangażuj swoich klientów

Zanotuj sobie następujące zdanie i nigdy o nim nie zapominaj: komunikacja w mediach społecznościowych nie jest liniowa. Ta zasada jest fundamentalna, aby połączyć się ze swoimi użytkownikami. Uwzględnienie tego pozwoli Ci zaangażować odbiorców w Twoje treści, zapraszając ich do aktywnego uczestnictwa np. na Twoim fan page'u na Facebooku.

Konkursy są dobitnym przykładem tego, jak rozpieszczać klientów w salonie. Zaproszenie ich do podzielenia się zdjęciem lub zapytanie o to, który produkt do włosów jest najlepszy, aby wziąć udział w konkursie o nagrodę, na przykład, to sposoby na zaangażowanie klientów na swoich sieciach społecznościowych. Ekskluzywne promocje lub rabaty dla członków Twojej społeczności również się opłacają i sprawiają, że czują oni, że mają wyjątkowe korzyści.

Nie chodzi jednak o nadużywanie tego typu dynamiki, bo przyzwyczaisz do niej swoich odbiorców, ale raczej o otwieranie instancji, które zapraszają do uczestnictwa i odzwierciedlają informacje zwrotne: Twoje treści wymagają interakcji użytkowników, a oni chcą czuć się wysłuchani i uwzględnieni.

Daj im platformę

Doskonałym sposobem na rozpieszczanie klientów w salonie - i co idzie w parze z poprzednim punktem-, jest pokazanie swojej pracy poprzezodbiorców. Na przykład, gdy osoba przychodzi do Twojego salonu szukając oryginalnej fryzury na imprezę, zrób jej zdjęcie, gdy skończy, powiedz, że jesteś tak dumny z rezultatu i tego jak dobrze wygląda, że chcesz to pokazać poprzez swoje sieci społecznościowe. W pewnym sensie budujesz katalog z pomocą swoich klientów, co zachęca do jeszcze większej interakcji.

Dostarczanie użytecznych treści

Co robisz, gdy szukasz informacji o produkcie lub usłudze świadczonej przez określoną firmę? Zapewne - zwłaszcza jeśli jesteś aktywnym użytkownikiem Facebooka - pierwsze co robisz, to wchodzisz na fan page firmy i sprawdzasz dostępne informacje.

Dostarczanie wartościowych treści swoim odbiorcom za pośrednictwem sieci społecznościowych to doskonały sposób na rozpieszczanie klientów w salonie, ponieważ ułatwiasz im poszukiwanie informacji, stosując przyjazny i życzliwy ton. W ten sposób promocja Twoich produktów lub usług nabiera użytecznego charakteru, ponieważ ułatwiasz dostęp do konkretnych treści. Zadbaj również o obróbkę wizualną, która wspiera Twoje treści: atrakcyjne filmy lub innowacyjne zdjęcia posłużą do zwiększenia wartości tego, co jest oferowane.

Ukierunkowanie reklam

Wiedza o tym, jak planować i segmentować kampanie marketingowe jest znacznie łatwiejsza, gdy masz pomoc w postaci kompleksowego oprogramowania do zarządzania, które dostarcza Ci kluczowych informacji o Twoich klientach. Dzięki temu będziesz mógł kierować swoje reklamy na Facebooku dokładnie do segmentu, w który celujesz: gdzie się znajdują, płeć, wiek, ostatnie zakupy lub zakupione usługi. Dzięki temu nawet Twoja reklama będzie skierowana do konkretnych potrzeb, dla konkretnych klientów.

Jak widać, rozpieszczanie klientów salonu za pośrednictwem sieci społecznościowych takich jak Facebook jest doskonałym sposobem na połączenie się ze swoją publicznością i wzmocnienie relacji, która bez wątpienia będzie trwała przez długi czas.

image

Monika Gawlik

Redakcja wortalfryzjerski.pl