The Barber Room przechodzi na profesjonalną sanityzację sklepu

11 stycznia 2022

Greg Bloor z The Barber Room w Coventry spędził znaczną część swojego czasu w zamknięciu na badaniach nad rygorystycznymi metodami sanityzacji sklepów. "Zastanawialiśmy się, gdzie istnieją najczystsze środowiska i sprawdzaliśmy, w jaki sposób dezynfekują i sanityzują swoje przestrzenie. Zbadaliśmy metody odkażania sal operacyjnych i znalazłem firmę w Szwecji, która posiada robota do odkażania UV całego pomieszczenia. Wygląda on trochę jak łóżko do opalania, ale porusza się po pomieszczeniu. Światło UV nie zabija wirusów i bakterii, ale unieszkodliwia je poprzez ich mutację i to tylko na powierzchniach, na które pada światło, więc nie może być żadnych cieni" - wyjaśnia Greg. Szwedzki sprzęt UV miał moc 4000 watów i kosztował tysiące, ale Greg współpracował z przyjacielem, który jest elektrykiem, aby obliczyć moc potrzebną do sanityzacji sklepu i zdobyć żarówki. Wspólnie stworzyli sieć lamp na zamówienie, które będą umieszczone na stanowiskach pracy i w miejscach o dużym natężeniu ruchu, a każdej nocy będą pracowały w oparciu o wyłącznik czasowy. Świetnie mówi: "Nie można spędzać czasu w sklepie przy włączonych lampach UV, więc będą one uruchamiane każdej nocy po sprzątaniu" - mówi Greg.

Greg przyjął również podejście "pasów i klamer" i przyjrzał się, jak inne firmy, znajdujące się dalej na drodze pandemii, radziły sobie z czyszczeniem swoich przestrzeni po ponownym otwarciu. "Niektóre z krajów azjatyckich stosowały zamgławiacze, rodzaj procesu fumigacji. Ja znalazłem taki, który jest podobny do nawilżacza, do którego wody dodaje się środek czyszczący. Jest to urządzenie klasy szpitalnej i będzie częścią naszego reżimu czyszczenia. Nie możesz przebywać w sklepie przez 20 minut po zakończeniu procesu. Po zakończeniu ustawiamy lampy UV i wychodzimy" - mówi Greg.

Greg wstrzymuje się z decyzją, aby zobaczyć, jakie będą wytyczne rządowe dotyczące ponownego otwarcia, zanim podzieli się wszystkimi sposobami, dzięki którym zapewnia bezpieczeństwo swoim klientom. Miejmy nadzieję, że wkrótce otrzymamy wiadomości!

image

Monika Gawlik

Redakcja wortalfryzjerski.pl