Jak ważne jest stworzenie strony internetowej dla kliniki lub centrum medycznego?
- Strona główna
- Blog AgendaPro Health
- Znaczenie tworzenia strony internetowej ...
Media cyfrowe znacznie ułatwiły współczesnym firmom dotarcie do odbiorców. Dlatego jednym z głównych czynników kształtujących ofertę wartości jest wszystko, co wiąże się z widocznością w mediach cyfrowych, od sieci społecznościowych po strony internetowe.
Strona internetowa jest obecnie najlepszą wizytówką, ponieważ służy zarówno do reklamowania firmy, jak i oferty usług. Jest to przyjazny, innowacyjny i prosty sposób, aby Twoi docelowi odbiorcy i klienci mogli nawiązać kontakt z Twoją marką i skorzystać z Twoich usług.
W przypadku ośrodków zdrowia strony internetowe stały się niezbędne do zintegrowania oferty wartości tego typu przedsiębiorstw, ponieważ umożliwiają pacjentom zapoznanie się np. z kartoteką kliniczną, a także dostarczają informacji na temat wszystkich szczegółów dotyczących placówki: m.in. historii ośrodka, oferowanych usług, godzin otwarcia, lokalizacji, danych kontaktowych.
Jeśli jesteś właścicielem kliniki lub ośrodka zdrowia, zalecamy posiadanie własnej strony internetowej i uwzględnienie jej w planie finansowym i modelu biznesowym: weź pod uwagę koszty hostingu i domeny oraz dobrego programisty.
Oto trzy główne korzyści wynikające z posiadania strony internetowej i kilka zaleceń:
Zwiększony zasięg i widoczność
Szacuje się, że 67% mieszkańców Ameryki Łacińskiej ma dostęp do Internetu. Choć istnieją pewne różnice w dostępie do Internetu w poszczególnych krajach, ogólnie można stwierdzić, że większość mieszkańców regionu korzysta z tej usługi. W tym sensie możliwości rozwoju i dotarcia do firm dzięki mediom cyfrowym są bardzo szerokie: posiadając własną stronę internetową, można stać się znanym w regionie i w innych miejscach, które można uwzględnić w swoim modelu biznesowym w przypadku rozwoju lub ekspansji. W ten sposób znacznie zwiększa się stopień dotarcia do odbiorców docelowych.
W ten sposób im większy zasięg, tym większy napływ pacjentów dzięki widoczności, jaką może zapewnić własna strona internetowa, co w sumie przekłada się na większą liczbę klientów i możliwy rozwój. Ważne jest jednak, aby w celu dotarcia do grupy docelowej opracować strategię marketingu cyfrowego, w której uwzględni się działania zarówno na stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych oraz sposób, w jaki te dwa elementy mogą się wzajemnie uzupełniać.
Skuteczna reklama
Obecność w mediach cyfrowych jest ważna. Jedną z głównych zalet mediów cyfrowych w porównaniu z mediami tradycyjnymi jest różnica w kosztach inwestycji w reklamę. Posiadając własną stronę internetową, można prowadzić kampanie, które są relatywnie tańsze niż w przypadku mediów tradycyjnych, a co więcej - znacznie bardziej skuteczne. Narzędzia takie jak Google AdWords lub nawet kampanie powiązane z Facebookiem lub Instagramem mogą zmaksymalizować zasięg i zwiększyć skuteczność. W tym sensie posiadanie strategii SEO jest niezbędne do zwiększenia ruchu i sprzedaży na stronie internetowej.
Wzmacnianie propozycji wartości i wiarygodności
Posiadanie strony internetowej pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Pozwala to także na wzmocnienie propozycji wartości poprzez różne strategie marketingowe. Obecność w mediach cyfrowych daje także pewność siebie: klienci będą zachęcani do skorzystania z usług firmy po raz pierwszy.
Lepsze zarządzanie informacjami o klientach
Z drugiej strony, posiadanie własnej strony internetowej i dostosowanego do niej oprogramowania może pomóc w lepszym zarządzaniu firmą, ponieważ oprogramowanie to umożliwia zbieranie i organizowanie danych od potencjalnych i stałych klientów, a także posiadanie skutecznej platformy płatności lub nawet systemu do planowania i odwoływania wizyt online.
Z drugiej strony, zalecamy, aby Twoja strona była przyjazna dla użytkownika i intuicyjna. Twoi pacjenci powinni znaleźć stronę internetową, której wygląd i interfejs jest przyjemny dla nich, aby mogli zapoznać się z Twoimi usługami. W związku z tym konieczne jest stworzenie prostego i zrozumiałego menu, w którym znajdą się takie sekcje, jak informacje o klinice lub ośrodku zdrowia, lista oferowanych usług oraz dane kontaktowe (m.in. telefon, adres z Google Maps, sieci społecznościowe). Wskazane jest również zamieszczenie referencji od poprzednich klientów.
Podobnie, Twoja strona powinna być responsywna, to znaczy powinna być w stanie dostosować się do telefonów komórkowych, komputerów i innych urządzeń. Z drugiej strony, projektowanie stron internetowych ma zasadnicze znaczenie: skorzystaj z pomocy profesjonalisty, który doradzi Ci w zakresie budowania marki i identyfikacji wizualnej.
Upewnij się, że Twoja witryna posiada wszystkie te cechy, aby zapewnić sobie konkurencyjność na rynku.