Jak ważne jest stworzenie strony internetowej dla kliniki lub centrum medycznego?

13 czerwca 2022

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Health
  3. Znaczenie tworzenia strony internetowej ...

Media cyfrowe znacznie ułatwiły współczesnym firmom dotarcie do odbiorców. Dlatego jednym z głównych czynników kształtujących ofertę wartości jest wszystko, co wiąże się z widocznością w mediach cyfrowych, od sieci społecznościowych po strony internetowe.

Strona internetowa jest obecnie najlepszą wizytówką, ponieważ służy zarówno do reklamowania firmy, jak i oferty usług. Jest to przyjazny, innowacyjny i prosty sposób, aby Twoi docelowi odbiorcy i klienci mogli nawiązać kontakt z Twoją marką i skorzystać z Twoich usług.

W przypadku ośrodków zdrowia strony internetowe stały się niezbędne do zintegrowania oferty wartości tego typu przedsiębiorstw, ponieważ umożliwiają pacjentom zapoznanie się np. z kartoteką kliniczną, a także dostarczają informacji na temat wszystkich szczegółów dotyczących placówki: m.in. historii ośrodka, oferowanych usług, godzin otwarcia, lokalizacji, danych kontaktowych.

Jeśli jesteś właścicielem kliniki lub ośrodka zdrowia, zalecamy posiadanie własnej strony internetowej i uwzględnienie jej w planie finansowym i modelu biznesowym: weź pod uwagę koszty hostingu i domeny oraz dobrego programisty.

Oto trzy główne korzyści wynikające z posiadania strony internetowej i kilka zaleceń:

Zwiększony zasięg i widoczność

Szacuje się, że 67% mieszkańców Ameryki Łacińskiej ma dostęp do Internetu. Choć istnieją pewne różnice w dostępie do Internetu w poszczególnych krajach, ogólnie można stwierdzić, że większość mieszkańców regionu korzysta z tej usługi. W tym sensie możliwości rozwoju i dotarcia do firm dzięki mediom cyfrowym są bardzo szerokie: posiadając własną stronę internetową, można stać się znanym w regionie i w innych miejscach, które można uwzględnić w swoim modelu biznesowym w przypadku rozwoju lub ekspansji. W ten sposób znacznie zwiększa się stopień dotarcia do odbiorców docelowych.

W ten sposób im większy zasięg, tym większy napływ pacjentów dzięki widoczności, jaką może zapewnić własna strona internetowa, co w sumie przekłada się na większą liczbę klientów i możliwy rozwój. Ważne jest jednak, aby w celu dotarcia do grupy docelowej opracować strategię marketingu cyfrowego, w której uwzględni się działania zarówno na stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych oraz sposób, w jaki te dwa elementy mogą się wzajemnie uzupełniać.

Skuteczna reklama

Obecność w mediach cyfrowych jest ważna. Jedną z głównych zalet mediów cyfrowych w porównaniu z mediami tradycyjnymi jest różnica w kosztach inwestycji w reklamę. Posiadając własną stronę internetową, można prowadzić kampanie, które są relatywnie tańsze niż w przypadku mediów tradycyjnych, a co więcej - znacznie bardziej skuteczne. Narzędzia takie jak Google AdWords lub nawet kampanie powiązane z Facebookiem lub Instagramem mogą zmaksymalizować zasięg i zwiększyć skuteczność. W tym sensie posiadanie strategii SEO jest niezbędne do zwiększenia ruchu i sprzedaży na stronie internetowej.

Wzmacnianie propozycji wartości i wiarygodności

Posiadanie strony internetowej pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Pozwala to także na wzmocnienie propozycji wartości poprzez różne strategie marketingowe. Obecność w mediach cyfrowych daje także pewność siebie: klienci będą zachęcani do skorzystania z usług firmy po raz pierwszy.

Lepsze zarządzanie informacjami o klientach

Z drugiej strony, posiadanie własnej strony internetowej i dostosowanego do niej oprogramowania może pomóc w lepszym zarządzaniu firmą, ponieważ oprogramowanie to umożliwia zbieranie i organizowanie danych od potencjalnych i stałych klientów, a także posiadanie skutecznej platformy płatności lub nawet systemu do planowania i odwoływania wizyt online.

Z drugiej strony, zalecamy, aby Twoja strona była przyjazna dla użytkownika i intuicyjna. Twoi pacjenci powinni znaleźć stronę internetową, której wygląd i interfejs jest przyjemny dla nich, aby mogli zapoznać się z Twoimi usługami. W związku z tym konieczne jest stworzenie prostego i zrozumiałego menu, w którym znajdą się takie sekcje, jak informacje o klinice lub ośrodku zdrowia, lista oferowanych usług oraz dane kontaktowe (m.in. telefon, adres z Google Maps, sieci społecznościowe). Wskazane jest również zamieszczenie referencji od poprzednich klientów.

Podobnie, Twoja strona powinna być responsywna, to znaczy powinna być w stanie dostosować się do telefonów komórkowych, komputerów i innych urządzeń. Z drugiej strony, projektowanie stron internetowych ma zasadnicze znaczenie: skorzystaj z pomocy profesjonalisty, który doradzi Ci w zakresie budowania marki i identyfikacji wizualnej.

Upewnij się, że Twoja witryna posiada wszystkie te cechy, aby zapewnić sobie konkurencyjność na rynku.

image

Monika Gawlik

Redakcja wortalfryzjerski.pl