Zastosuj marketing zbliżeniowy w swoim salonie kosmetycznym dzięki tym wskazówkom

7 września 2022
  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Zastosuj marketing zbliżeniowy w swoim gabinecie kosmetycznym ...

Zapewne słyszałeś o marketingu zbliżeniowym . Ten rodzaj marketingu przeżywa rozkwit w ostatnich latach dla wielu różnych firm, w tym tych z branży zdrowia i urody. W każdym razie jest to trend, na który powinniśmy zwrócić uwagę i włączyć do naszego planu marketingowego, ponieważ obejmuje niezliczone korzyści, takie jak lojalność klientów, a co za tym idzie, zwiększenie swojej sprzedaży i wyróżnienie się na rynku.

Poniżej wyjaśniamy na czym polega ten rodzaj marketingu, do czego służy, kilka przykładów i jak możesz go zastosować w swojej estetyce.

Czym jest marketing zbliżeniowy?

Proximity marketing to strategia, w której można nawiązać bezpośredni kontakt z konsumentem dzięki jego lokalizacji w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że przy dobrze zastosowanej taktyce można wygenerować działania zakupowe swojego produktu lub usługi dzięki temu, że klienci zawsze mają przy sobie telefon komórkowy przez większość czasu i dlatego dostęp do ich lokalizacji jest niemal natychmiastowy.

Chociaż istnieją różne rodzaje technologii do prowadzenia tego typu experiential marketingu, zasadniczo potrzebujesz urządzenia, które może rozpoznać lokalizację użytkownika, do którego zostanie wysłana wiadomość lub sygnał alarmowy, aby ostrzec go o Twojej marce lub firmie.

W każdym razie, niezależnie od tego, jakiego urządzenia użyjesz do zastosowania marketingu zbliżeniowego, ważne jest, abyś wiedział, że Twój użytkownik musi być w zasięgu, abyś mógł się z nim połączyć i nawiązać bezpośrednią komunikację.

Jakie technologie pozwalają mi stosować marketing zbliżeniowy?

  • Kody QR: to kodowanie pozwala użytkownikowi na szybki dostęp do strony internetowej, aplikacji lub zniżki poprzez proste użycie aparatu w telefonie komórkowym.

  • SMS: specjalistyczne i segmentowane wiadomości dla określonych typów użytkowników to prosty i skuteczny sposób na kontakt z Twoimi klientami.

  • Beacony: urządzenie, które działa w taki sam sposób jak dobrze znany Bluetooth, aby połączyć się z innymi urządzeniami, które mają zainstalowaną tę samą funkcję.

  • Aplikacja z powiadomieniami push: nie ma nic lepszego niż to, że Twój użytkownik jest w stanie pobrać aplikację i że może ona wysłać mu wezwanie do działania poprzez powiadomienia.

Jakie są zalety stosowania marketingu zbliżeniowego dla mojej marki lub firmy?

  • Personalizacja produktu

  • Natychmiastowość i bliskość klienta

  • Lojalność i uczestnictwo

  • Zwiększony zasięg Twoich produktów lub usług w porównaniu do konkurencji

  • Umożliwia informowanie klientów o ofertach i premierach.

  • Pozwala zmierzyć, ile osób weszło do Twojej placówki, jak wyglądała ich podróż, o której godzinie weszli i jak dokładnie trwała ich podróż. Metryki te pozwolą Ci podejmować lepsze decyzje przy rozważaniu nowych taktyk lub strategii dla Twojego biznesu.

Czy moja estetyka powinna postawić na proximity marketing?

Niewątpliwie tak. Wszystkie marki i firmy, których atutem jest posiadanie placówki, w której oferują swoje produkty lub usługi, są idealnymi kandydatami do zastosowania proximity marketingu.

Jest to doskonała strategia zbliżenia się do swoich konsumentów, a w obszarze urody pozwala na wykorzystanie jej na wiele sposobów, aby przyciągnąć klientów do swojego biznesu.

Jak mogę zastosować marketing zbliżeniowy w swoim salonie kosmetycznym?

  • Korzystanie z aplikacji dla swoich klientów, aby zaplanować swoje spotkania w ciągu miesiąca; spersonalizowane oprogramowanie , na przykład, może pomóc w tej części.

  • Wysyłanie im powiadomień push z rabatami i promocjami.

  • Polecając im nowe trendy urodowe dostosowane do ich preferencji za pomocą aplikacji.

  • Przygotuj kupony flash z procentami od 5% do 10% zniżki dla klientów, którzy przechodzą obok sklepu w określonych dniach.

  • Robienie specjalnych promocji dla klientów, którzy pobiorą aplikację Twojego salonu kosmetycznego.

  • Prezenty za wydatki powyżej określonej kwoty, do których dostęp można uzyskać za pomocą kodu QR.

Krótko mówiąc, w przypadku marketingu zbliżeniowego opcje są nieskończone: pozostaje tylko dać wolną rękę wyobraźni i zaprosić do próbowania nowych rzeczy, które pozwolą Twojemu biznesowi na rozwój, dostosowanie się i zapewnienie klientom najlepszych opcji, aby osiągnąć to, czego pragnie każda firma, marka czy przedsiębiorstwo, czyli lojalność.

Artykuły powiązane

1. marketing sensoryczny: dobry sposób na przyciągnięcie i zatrzymanie klientów w swojej firmie

image

Monika Gawlik

Redakcja wortalfryzjerski.pl