Jak zaistnieć w mapach google i dlaczego jest to niezbędne?

8 października 2022
  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Jak zaistnieć w mapach google i dlaczego ....

Pojawienie się na Mapach Google jest jedną ze strategii Local SEO, stosowaną zarówno przez duże, jak i małe firmy w celu poprawy widoczności ich strony internetowej lub lokalnego biznesu w wyszukiwarkach, ale ograniczając wyszukiwania do obszaru geograficznego, w którym się znajdują.

Pojawiając się w lokalnym pakiecie Google (ten zestaw wyników, które widzisz w wyszukiwaniach w Mapach Google) możesz generować wysoko wykwalifikowane leady od osób, które są blisko obszaru, w którym znajduje się Twój salon kosmetyczny.

Krok po kroku, aby uzyskać swój biznes w Google Maps

Oto przewodnik krok po kroku, jak uzyskać swoją firmę wymienioną w Google Maps. Bardzo ważne jest, abyś wtedy sprawił, że Twoja firma będzie się wyróżniać na tle innych.

Krok 1. Sprawdź, czy Twoja firma jest wymieniona w Google My Business

  1. Aby zostać wymienionym w Mapach Google, musisz zgłosić swoją firmę w Google My Business. Na szczęście jest to proces szybki i łatwy.

  2. Przejdź na stronę Google My Business i kliknij "Zarządzaj teraz".

  3. Następnie zostaniesz przeniesiony do Map Google, aby wprowadzić nazwę lub adres swojej firmy. Stamtąd kroki zależą od tego, czy Twoja firma jest już w ich katalogu, czy nie.

  4. Klient mógł go stworzyć, aby zostawić dobrą recenzję, więc upewnij się, czy Twoja firma jest już wymieniona w Google.

  5. Jeśli nazwa Twojej firmy nie pojawia się w wynikach, kontynuuj krok 2. Jeśli się pojawia, przejdź do kroku 3 .

Krok 2. Dodaj swoją firmę

  1. Jeśli Twoja firma nie jest w katalogu Google, pokażą Ci kilka firm o podobnych nazwach, aby upewnić się, że nie tworzysz duplikatu. Jeśli jednak żadna z nich nie jest Twoja, kliknij w "Dodaj swój biznes do Google".

  2. Następnie trzeba będzie wypełnić podstawowe informacje o firmie, w tym jej nazwę, adres, numer telefonu i kategorię.

  3. Po wykonaniu tych czynności jesteś gotowy do kroku 3.

Krok 3. Zweryfikuj swoją firmę

  1. Może się zdarzyć, że Twoja firma jest już wpisana do katalogu, jak wspomniano powyżej (krok 1), w takim przypadku będziesz musiał zweryfikować, że jesteś właścicielem. Wystarczy zaznaczyć pole wskazujące na to, że jesteś upoważniony do zarządzania stroną i kliknąć Kontynuuj.

  2. Google zweryfikuje wtedy Twoją firmę, wysyłając kod weryfikacyjny do Twojej fizycznej lokalizacji lub dzwoniąc na numer powiązany z Twoją firmą.

  3. Chociaż opcja, którą wybierzesz, zależy wyłącznie od Ciebie, zalecamy wybranie opcji "Zadzwoń do mnie teraz". Dzięki temu Google zweryfikuje Twoją firmę w ciągu kilku sekund (w przeciwieństwie do poczty tradycyjnej, która trwa 1-2 tygodnie).

  4. Jak tylko wpiszesz kod, to już po wszystkim! Twoja firma jest gotowa do pojawienia się w Google Maps.

  5. Jest jednak jeszcze kilka dodatkowych kroków, które możesz wykonać, aby uzupełnić swój profil Google My Business.

Inne przydatne wskazówki to:

Spraw, aby Twoja firma wyróżniała się w wynikach, dodając link do strony internetowej, zdjęcia oraz krótki opis działalności, w którym zaznaczasz, jakie produkty lub usługi oferujesz i co jest Twoją specjalnością. Chociaż Google nie potwierdziło, że uzupełnienie profilu uplasuje Cię wyżej w ich lokalnych wynikach, lokalizacje ze zdjęciami i szczegółami często pojawiają się jako pierwsze.

Dlaczego Twoja firma nie pojawia się w Mapach Google

Powód 1: Nie skonfigurowałeś poprawnie Google My Business.

Google chce potwierdzić, że dane Twojej firmy są w 100% spójne, wszędzie tam, gdzie pojawia się ona w sieci. Jest to najlepsza metoda, jaką ma Google, aby zweryfikować, że Twoja firma jest legalną firmą, a nie jakimś spamem z Map Google.

Zatem dane, które wpisujesz w pola formularza, w którym dodajesz swoją firmę do Google, powinny być dokładnie takie same, jak dane, które Twoja firma ma wszędzie tam, gdzie pojawia się w sieci.

Przykładowo, jeśli Twoja firma nazywa się Venus Aesthetic Clinic, to w stopce strony głównej Twojego serwisu nie powinno pojawiać się "Venus Aesthetic Clinic", a w Google My Business ze spacją pomiędzy każdą nazwą Venus Aesthetic Clinic. Wybierz unikalny format i trzymaj się go. Pamiętaj również, aby nie zmieniać adresu z kariery na Cra. lub inne skróty.

Może się to wydawać przesadą, ale niespójne dane NAP (nazwa, adres i numer telefonu) uniemożliwią Ci pojawienie się w Mapach Google. Wybierz więc unikalny format dla wszystkich szczegółów.

Oprócz dokładności, drugą kluczową rzeczą, na której zależy Google, jest określenie trafności. To właśnie tutaj wybór kategorii biznesowych jest tak ważny. Zostaniesz poproszony o wprowadzenie głównej kategorii w formularzu Google My Business, ale możesz dodać do dziesięciu dodatkowych kategorii na stronie głównej Google My Business, co pomoże zwiększyć znaczenie Twojej firmy w wyszukiwaniu lokalnym.

Na przykład w przypadku kliniki urody - o której wspominaliśmy wcześniej - możesz dodać kosmetyczkę, salon kosmetyczny i masażystkę sportową jako kategorie drugorzędne, o ile faktycznie świadczysz usługi, które tu umieściłeś.

Użyj najlepszych zdjęć, jakie masz, aby stworzyć atrakcyjną stronę Google My Business, która zachęca ludzi do tego, aby chcieli Cię odwiedzić.

Powód 2: Twoja strona nie jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania lokalnego.

Mając już w pełni skonfigurowane konto Google My Business, czas pomyśleć o swojej stronie internetowej, a posiadanie jej to naprawdę dobry pomysł. Brak strony internetowej nie powstrzyma Cię przed pojawieniem się w Mapach Google, ale zaszkodzi Twojej lokalnej obecności. Google wykorzystuje informacje z Twojej strony internetowej (między innymi) do weryfikacji danych biznesowych, a brak strony usuwa ten ważny punkt odniesienia.

Jedną z rzeczy, które Google chce zobaczyć na Twojej stronie internetowej jest strona kontaktowa, która ma te same dane biznesowe, które wprowadziłeś na swoim koncie Google My Business.

Zasadniczą rzeczą jest zorganizowanie danych kontaktowych i lokalizacyjnych na swojej stronie internetowej, jednak istnieją inne rzeczy, które możesz zrobić, aby zoptymalizować swoją stronę pod kątem lokalnego SEO:

  1. Włączenie Map Google do swojej witryny

  2. Użyj swojej lokalizacji jako słowa kluczowego w treści swojego bloga

  3. Użyj swojej lokalizacji w anchor text linków wewnętrznych w swoich wpisach na blogu

  4. Zbuduj profil z pozytywnymi recenzjami w Google i innych źródłach zewnętrznych

  5. Upewnij się, że Twoja strona jest szybka i zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.

  6. Ten ostatni punkt może być najważniejszy, ponieważ zdecydowana większość wyszukiwań lokalnych rozpoczyna się na urządzeniach mobilnych, więc upewnij się, że Twoja strona jest aktualna.

Powód 3: Off Page SEO (czyli poza Twoją stroną internetową) nie jest zoptymalizowany

Off Page SEO jest bardzo ważne, ponieważ istnieją dwie kluczowe rzeczy, które Google chce zobaczyć: recenzje klientów i to, czy Twoja firma jest obecna na stronach internetowych z listami katalogów stron trzecich.

Te katalogi są "innymi źródłami", wspomnianymi w poprzednim punkcie, które Google wykorzystuje do potwierdzenia danych biznesowych i określenia, czy jesteś w legalnym wpisie biznesowym dla Map Google i wyników lokalnych. Zapisz się więc do Yelp, Yell, lokalnego stowarzyszenia kupców i innych zaufanych katalogów. Ponownie upewnij się, że dane Twojej firmy są w 100% zgodne z informacjami, które podałeś w Google My Business.

Następnie należy zadbać o stworzenie pozytywnego profilu recenzji w Google Reviews. Oprócz informowania Google, że jesteś firmą, którą warto uwzględnić w wynikach lokalnych, zbiór pozytywnych recenzji drastycznie zwiększa Twoje szanse na generowanie leadów od pobliskich użytkowników. Zachęcaj więc swoich klientów do pozostawiania recenzji na Google Reviews.

Poza Google Maps

Umieszczenie firmy w Google Maps jest priorytetem, ale nie jest to jedyna rzecz, na której powinieneś się skupić. Należy również pomyśleć o backlinkach (linkach, które jedna strona internetowa otrzymuje od innej strony internetowej) i cytatach marki, zwłaszcza z autorytatywnych źródeł lokalnych. Jeśli nie możesz tworzyć takich treści, które naturalnie przyciągają linki, zaangażuj się w działania ze swoją społecznością, a prawdopodobnie lokalne źródła wspomną o twoich wysiłkach.

Korzyści z pojawienia się w Google Maps

  1. Wykazanie jakości i promowanie dostępności

82% konsumentów przeprowadza badania online przed odwiedzeniem firmy, a 43% wszystkich wyszukiwań odbywa się za pośrednictwem Google Maps (wg Forbes). Wszyscy ci potencjalni klienci wykonujący wszystkie te wyszukiwania online mogliby odbyć odpowiednik wirtualnej wycieczki po Twojej firmie. Pozwoli to im poczuć jakość Twojej firmy, a także sprawi, że będzie się ona wydawać mniej odległa, a bardziej dostępna i przyjemna.

  1. Pomoc w budowaniu zaufania konsumentów

Budowanie zaufania w kontekście internetowym jest dla firm bardzo ważne i trudne, ale kiedy Twoja firma pojawia się w Mapach Google, robisz ogromny krok w kierunku budowania tego zaufania. Google Maps Street View pozwala na umieszczenie ludzkiej twarzy na bezosobowej nazwie firmy, a to początek budowania zaufanej relacji z klientem.

  1. Pozwala lepiej dotrzeć do grupy docelowej

Mapy Google pozwalają na skierowanie działań marketingowych na rynek docelowy. 20 petabajtów danych, które Mapy Google umożliwiają dodanie do profilu, pozostawia mnóstwo miejsca na zdjęcia, filmy i wszystkie informacje, których potrzebujesz, aby umieścić swoją firmę bezpośrednio przed ludźmi, którzy mogą być zainteresowani Twoimi usługami. Google My Business może być Twoim najlepszym narzędziem do osiągnięcia sukcesu w marketingu i Local SEO.

Reklamy w Mapach Google

Jeśli chcesz uzyskać natychmiastowy ruch na swojej stronie, z dala od SEO, możesz promować swój biznes na Mapach Google. Twoje reklamy pojawią się przed wynikami organicznymi i będą wyglądać nieco inaczej, to da ci natychmiastowe rezultaty, ale będzie to również koszt i musisz wziąć to pod uwagę.

Artykuły powiązane

1. 5 najlepszych praktyk, które usprawnią Twoje zarządzanie klientami.

2. Jak zarządzać finansami firmy w czasach kryzysu?

3. przewodnik po tworzeniu idealnego protokołu obsługi klienta.

4. Przykłady broszur i jak zrobić atrakcyjny projekt.

image

Monika Gawlik

Redakcja wortalfryzjerski.pl