10 Rzeczy, które każdy fryzjer powinien robić każdego dnia

21 października 2020

1. Bądź inteligentny, dobrze zaprezentowany i wypolerowany

Twoja osobista prezentacja jest niezbędna do zrobienia właściwego wrażenia. Inteligentny i dobrze dopracowany wygląd sprawia, że Twoi współpracownicy i klienci nie tylko wywierają właściwe pierwsze wrażenie, ale także sprawiają, że osiągasz lepsze wyniki. Kiedy patrzysz na daną rolę, to ją wykonujesz. Twój salon będzie miał swój dress code, ale w ramach tego kodu jest zazwyczaj miejsce na Twój własny styl. Twoje włosy są oczywiście kluczem do Twojego wyglądu i muszą być idealne. Nie spiesz się z tym, uczyń je pięknymi, ostrymi itp. ale przede wszystkim postaraj się. Jesteś chodzącą reklamą dla Ciebie, Twojego salonu i Twojej branży. To, co nosisz, nie musi kosztować dużo pieniędzy, ale zły wygląd może kosztować Cię klienta.

2. Sprawdź swoje rezerwacje

Idealnie byłoby, gdybyś przestudiował swój pamiętnik poprzedniej nocy, ale jeśli nie, postaraj się wcześnie wejść i upewnić się, że wiesz dokładnie, co robisz tego dnia, aż do ostatniej chwili. Postępuj zgodnie z "100k Fryzjer Mądrzejsze Spotkania" i nigdy nie pójdziesz źle z rezerwacjami, ale oto kilka bezpłatnych wskazówek; zrobić osobistą notatkę z Twoich spotkań, wiedzieć, kto idzie przez drzwi, wiedzieć, jak długo ich spotkanie będzie trwać, nigdy nie iść w czasie, wypełnić białą przestrzeń odpowiednio.

3. Skonstruuj indywidualną rozmowę dla swoich klientów

Każdy klient jest inny i trzeba na niego inaczej reagować. Kiedy wiesz, kto przychodzi, powinieneś też wiedzieć, o czym lubi rozmawiać. Wychowywać się na ich ulubione tematy, być gotowym, chętnym i potrafiącym rozmawiać z nimi o tym, co ich interesuje, czym się zajmują i czym zajmują się ich dzieci. Rób notatki, żebyś nigdy się nie mylił. Jeśli masz nowego klienta, zapytaj go o siebie, swoje życie i pracę. Bądź ZAINTERESOWANY, bądź uważny i bądź na balu. Proszę nie pytać, gdzie jadą na wakacje! Twój nowy klient wróci, jeśli dowie się o tym w ciekawej rozmowie, do której ma wrócić.

4. Bądź na bieżąco.

Wiesz, co się dzieje na świecie? Oglądałeś wiadomości zeszłej nocy? Utrzymywanie aktualności pomaga w rozmowie i pokazuje, że jesteś inteligentny i chętny do nauki. Interesuj się życiem, to pokazuje na twojej twarzy. Ale nie chodzi tylko o bieżące sprawy, ale także o to, by być na bieżąco z branżą. To zmienia się każdego dnia, ewoluuje i nie chcesz zostać w tyle.

5. Sprawdź status online swojego Salonu

Czy Twój salon korzysta z Facebooka, Twittera i poczty elektronicznej i czy ma aktywną stronę internetową? Powinien. Ważne jest, aby trzymać się czasów, ponieważ tak wiele jest teraz robione w sieci. Nie ma jednak sensu być obecnym w sieci, jeśli jest ona nieaktualna. Musisz utrzymywać swoją stronę internetową, strony na Twitterze i Facebooku, odpowiadać na pytania klientów i być na bieżąco. Oznacza to odrobinę czasu każdego dnia spędzonego na oglądaniu opinii, odpowiadaniu na nie, tweetowaniu istotnych rzeczy, które mogą spodobać się Twoim klientom, ogłaszaniu i utrzymywaniu Twojej strony w dobrym stanie. Narzędzia on-line są ważną okazją do promocji i marketingu, ale również pokazują, jak bardzo jesteś skłonny do podjęcia biznesu.

6. Utrzymaj markę i skupienie na swoich salonach.

Marka Twojego salonu - jeśli taką posiada - jest nieodłącznym elementem jego sukcesu. Jeśli jesteś pracownikiem, to częścią Twojej roli jest zrozumienie, promocja i utrzymanie marki Twojego salonu, rzeczywiście jesteś dla niej niezbędny. Jeśli jesteś właścicielem salonu, to potrzebujesz marki, a marka ta rodzi się z głównego nurtu Twojej działalności. Wszyscy pracownicy powinni zrozumieć ten cel i śpiewać z tej samej kartki z pieśniami - w przeciwnym razie wiadomość przepadnie. Postrzeganie Twojej marki przez klientów powinno być oczywiste; czy oni wracają? Cała Twoja działalność on-line powinna wzmacniać to, co jest Twoim przesłaniem. Utrzymujcie koncentrację i markę każdego dnia i motywujcie swoich pracowników do jej realizacji.

7. Oceń swoje cele

Fryzjer 100k mówi: "Nie możesz trafić do bramki, której nie widzisz." Po pierwsze, czy masz jakieś cele? Jeśli nie, zrób kilka. Wyznaczanie celów to pierwszy krok do przejęcia kontroli nad swoim przeznaczeniem. Zapisz swoje cele, zrób je wizualnie i trzymaj je przy sobie. Dokąd zmierza twoja kariera? Co chcesz osiągnąć? Jak chcesz, aby Twój salon wyglądał? Czy chcesz mieć więcej klientów? Tworzenie celów jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu, a jedni z najbogatszych ludzi na świecie, którzy odnoszą największe sukcesy, sprawiają, że osiąganie celów jest priorytetem każdego dnia. Jak się masz dzisiaj?

8. Uzyskaj informację zwrotną

Wszyscy musimy wiedzieć, jak sobie radzimy. Informacja zwrotna jest niezbędnym elementem budującym zaufanie, a ludzie potrzebują jej, aby się rozwijać. Profesjonalnie, informacje zwrotne od klientów, pracowników, współpracowników i szefa nie tylko pokazują, jak sobie radzisz, ale także nadają sens twojej pracy. Czy zapytałeś/aś swoich współpracowników, co myślą o twojej pracy? Twojego szefa? Informacje zwrotne od klientów są prawdopodobnie najważniejsze. Nie bój się zapytać ich, co sądzą o twojej pracy, czy wypełniliby formularz komentarza? Czy mają jakieś sugestie na temat tego, jak mógłbyś się poprawić. Popraw się, poproś o opinię już dziś.

9. Pozytywne sny na jawie

Czy wiesz, że pozytywne sny na jawie mogą rzeczywiście zwiększyć Twoją kreatywność, poprawić umiejętności społeczne i uczynić Cię bardziej inteligentnym? To niesamowite, ale to prawda. 10 minut dziennie pozwalając twojemu mózgowi wirować, wędrować i pozytywnie wyobrażać sobie, że może być lepsze niż terapia. W przeciwieństwie do powszechnego przekonania, marzycielstwo pozwala na pełniejsze zaangażowanie się w teraźniejszość, planowanie i koordynowanie pracy i jest nawykiem bardzo skutecznych ludzi. Dziś wyobraź sobie wspaniałe rzeczy; wspaniałych klientów, wspaniałe opinie, genialnego szefa, więcej pieniędzy niż możesz zliczyć, poczucie szczęścia i spełnienia. Gdzie będziesz się włóczył?

10. Dowiedz się .

I w końcu w "10 rzeczach, które powinien robić każdy fryzjer". Wiedzą o tym najbardziej utytułowani ludzie na świecie - nigdy nie należy przestawać się uczyć. Nauka jest kluczem do postępu i sukcesu. Czy ty to wszystko wiesz? Codziennie wchłaniasz rzeczy od swoich klientów, kolegów i szefa, ale 5 minut dziennie to wszystko, czego potrzebujesz, aby się uczyć. Bądź zainteresowany, uważny i PYTANIA. Zadanie właściwego pytania jest najszybszą drogą do nauczenia się czegoś nowego. Jakie pytania możesz zadać dzisiaj?

image

Monika Gawlik

Redakcja wortalfryzjerski.pl