Meble do salonu piękności
- Strona główna
- Blog AgendaPro Beauty
- Meble do salonu piękności
Doświadczenie związane z pójściem do salonu kosmetycznego zaczyna się od momentu otwarcia drzwi. Zapachy, dźwięki, uwaga i wystrój mają fundamentalne znaczenie w określeniu, czy wrócisz do salonu, czy nie. Dlatego nie można zaniedbać żadnego elementu działalności, a tym bardziej mebli, na których klienci spędzą dużą część swojej wizyty.
Moglibyśmy popełnić błąd myśląc, że meble do salonów kosmetycznych są takie same jak każde inne, które moglibyśmy znaleźć w zwykłym sklepie meblowym. Ważne jest jednak, aby posiadać odpowiednie informacje, które pozwolą na zakup idealnych mebli do firmy.
Poniżej mówimy więcej o tym, jak wybrać meble do salonu, różne rodzaje i inne zalecenia:
Jak wybrać meble do swojego salonu?
Na początek należy zrobić inwentaryzację mebli, które już posiadamy oraz tych, których szukamy. W ten sposób można zawęzić wybór i zoptymalizować swój czas. Następnie koniecznie ustal budżet, aby nie przekroczyć kwoty, którą masz do dyspozycji na ten konkretny zakup.
Pamiętajmy, że pojęcie mebli jest dość szerokie i obejmuje wszystko - od specjalistycznych foteli fryzjerskich, przez półki do przechowywania narzędzi, aż po miejsce, w którym wykonuje się mycie włosów. To tutaj leży znaczenie wiedzy o tym, jakich mebli potrzebujesz do swojego salonu, które powinny być zgodne z Twoją propozycją wartości i ofertą usług.
Pamiętaj, że wszystkie te elementy są ważne, aby wyróżnić się na tle konkurencji, a tym samym zbudować lojalność klientów.
Rodzaje mebli salonowych
Meble do salonów kosmetycznych można podzielić ze względu na poziom ich specjalizacji. W dalszej części artykułu omówimy meble ogólne oraz inne bardziej specyficzne rodzaje mebli, które pełnią ważne role w Twoim salonie:
-
Meble generyczne: Mogą spełniać kilka funkcji jednocześnie, nawet ich zastosowanie jest modyfikowalne w zależności od pracownika. Nie mają one specjalistycznego przeznaczenia, gdyż mogłyby istnieć w osobnym pomieszczeniu salonu kosmetycznego. Do tej grupy należą szuflady, półki, krzesła, lustra i stoły transportowe. Mają one zazwyczaj niższą cenę w porównaniu do mebli specjalistycznych i można je kupić w dużych ilościach, ponieważ są popularne do użytku w salonie.
-
Meble specjalistyczne: Są one kupowane z myślą o konkretnym celu. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania salonu. Niektóre z nich to: Fotele recliner, fotele do strzyżenia, fotele do mycia włosów, stoły do masażu i fotele termiczne. Są one droższe, ale bez nich nie można zapewnić pożądanego poziomu usług. W zależności od potrzeb firmy można je kupić w dużych ilościach, jednak ze względu na to, że są to bardzo specyficzne elementy wyposażenia zaleca się zakup tylko tych niezbędnych.
Jeśli zaczynasz swoją przygodę ze światem urody, powinieneś szukać dostawców skupionych na tym sektorze, ponieważ oprócz dostarczenia Ci niezbędnych mebli, będą oni w stanie sprzedać Ci narzędzia i maszyny, które wykorzystasz w swoim salonie.
Kilka ważnych uwag
Po zidentyfikowaniu rodzaju mebli, które najlepiej pasują do Twojej oferty usług i Twojej propozycji wartości, ważne jest, aby rozważyć specyfikacje, takie jak materiały, z których meble są skonstruowane pod kątem jakości i że będą w środowisku, w którym jest obfite użycie chemikaliów i ciepła. Jeśli meble nie zostały wykonane z myślą o salonie, mogą nie wytrzymać tak długo, jak się tego oczekuje.
Proces ten powinien być przeprowadzony z czasem, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Należy odwiedzać różnych dostawców, szukać referencji w sieci i badać rynek, aby mieć pewność, że oferowane meble są jak najlepszej jakości, a cena jest zbliżona do konkurencji.
Z drugiej strony, kolejnym czynnikiem do rozważenia jest transport mebli, jeśli kupujesz dużą ilość powinieneś wziąć pod uwagę, że prawdopodobnie będziesz musiał wynająć zewnętrzną usługę, która może przenieść zakup do Twojej firmy.
Rozpoczęcie działalności gospodarczej od podstaw, niezależnie od branży, wiąże się z własnymi wyzwaniami, ale najłatwiejszym sposobem na poradzenie sobie z nimi jest posiadanie pod ręką niezbędnych informacji. Każdy proces wymaga czasu i aby wynik był zgodny z oczekiwaniami należy poczekać. Badania są najważniejsze, istnieją marki, które specjalizują się w tworzeniu produktów kosmetycznych, a w tej grupie są takie, które są bardziej popularne niż inne. Komunikacja z innymi firmami z branży może być idealnym narzędziem w pozyskiwaniu najlepszych jakościowo dostawców.
Nie należy lekceważyć czasochłonnych etapów badań, ponieważ będą one stanowić podstawę naszych przyszłych strategii. Każdy szczegół będzie miał znaczenie i będzie powodem, dla którego klienci będą woleli Twoją firmę od konkurencji.
Więcej inspiracji i przykładów
Artykuły powiązane
1) Jak stworzyć protokół obsługi klienta?
2. Wykorzystaj karty lojalnościowe klientów, aby przyciągnąć nowych klientów