Jak zrobić rabat?

25 stycznia 2023
  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Jak zrobić rabat?

Każdy kocha okazje i Twoi klienci nie są wyjątkiem. Dlatego rabaty są tak skuteczne, gdy chcesz, aby nowi klienci kupowali u Ciebie i aby zachęcić obecnych klientów do ponownego zamówienia. Alejak dyskontować bez uszczerbku dla wyniku finansowego?

Musisz ustalić solidne cele i znać różne podejścia, które możesz podjąć, aby je osiągnąć. Co najważniejsze, musisz obliczyć odpowiednie metryki, aby mieć pewność, że osiągniesz swoje cele.

W tym artykule pokażemy Ci, jak rabatować ceny produktów, jak ustalić właściwe cele i najlepsze strategie, które pozwolą Ci osiągnąć odpowiedzialny rabat i zyskowne wyniki sprzedaży.

Zanim wybierzesz strategię rabatową, upewnij się, że masz główny cel. Twój cel określi rodzaj oferowanego rabatu, sposób jego sprzedaży oraz to, do jakich klientów powinieneś dotrzeć.

Cele ustanowienia rabatu

  1. Pozyskiwanie nowych klientów

Oou oferują rabat, ponieważ chcesz zainteresować nowych klientów swoimi produktami lub usługami. Dzięki zniżce mogą spróbować tego, co oferujesz z mniejszym ryzykiem po ich stronie. Dodatkowo, jeśli rabat jest ofertą limitowaną, nowi klienci będą mieli powód, aby wypróbować Twoje produkty i usługi teraz, a nie czekać później.

  1. Zwiększ swoją sprzedaż

Twoim celem jest sprzedaż większej ilości jednostek Twojego produktu lub usługi, niezależnie od tego, ilu klientów kupuje. Może to oznaczać szukanie sprzedaży ilościowej, łączenie produktów i nakłanianie klientów do kupowania jak największej liczby przedmiotów, zanim opuszczą sklep.

  1. Pozyskiwanie stałych klientów

W przeciwieństwie do pozyskiwania nowych klientów, pozyskanie klientów, którzy kupią ponownie i ponownie, wymaga innego sposobu myślenia. Będziesz używać rabatu, aby zachęcić do lojalności wobec marki, a nie skłaniać ludzi do wypróbowania Twoich produktów. Zniżka ta jest zazwyczaj dostarczana poprzez program lojalnościowy dla klientów i to działa.

  1. Pozbądź się starych zapasów:

Być może trzeba będzie zrobić miejsce na nowe produkty, unowocześnić linię produktów lub skupić się na lepiej działających produktach. W przeciwieństwie do tego, że celem jest zwiększenie sprzedaży, marże nie są tu tak ważne, liczy się to, jak szybko pozbędziesz się przedmiotów, które stoją w miejscu i w inny sposób by się nie sprzedały.

5 strategii dyskontowania dla MŚP

Kiedy już wybierzesz cel swojej wyprzedaży lub rabatu, wybierz rodzaj rabatu, który najlepiej do niego pasuje. Oto kilka popularnych podejść do dyskontu. Możesz wykorzystać kilka rodzajów rabatów dla tej samej oferty promocyjnej.

  1. Rabat na pakiet

W przypadku tego rabatu, zamiast obniżać cenę sprzedaży produktu lub usługi, obniżasz cenę grupy przedmiotów, które muszą być zakupione razem.

Możesz stworzyć bundle z grupą produktów tego samego typu (np. pielęgnacja włosów), które zakupione razem są tańsze niż pojedynczo:

  • Zwiększa liczbę sprzedawanych przedmiotów: ponieważ będziesz sprzedawać kilka przedmiotów w jednym zamówieniu, każda sprzedaż oznacza większy przychód i niższe koszty na jedno zamówienie.

  • Możesz sprzedawać razem produkty popularne i mniej popularneMożesz wykorzystać popularność najlepiej sprzedających się przedmiotów, aby zaprosić klientów do kupowania ich razem z innymi, mniej popularnymi przedmiotami z rabatem.

  • Twoi klienci mogą spróbować innych produktówJeśli te inne produkty są równe lub lepsze jakościowo od Twoich najpopularniejszych produktów, zachęcaj klientów do wypróbowania ich w połączeniu. Powinieneś zmierzyć sprzedaż mniej popularnych odmian, aby zobaczyć, czy wzrasta ona po obniżce.

  1. Zniżka dla początkujących

Jest to niewielka zniżka dla osób, które mogą zapłacić za produkty i usługi z góry, być może miesiące lub tygodnie przed ich wysłaniem lub otrzymaniem.

Przedpłaty mogą pomóc w generowaniu przepływów pieniężnych, ponieważ klienci są zachęcani do wcześniejszej zapłaty. Oznacza to, że możesz wykorzystać przedpłaty na zakup dodatkowych zapasów lub dokonanie innych inwestycji. Jednak rabaty przedpłatowe nie sprawdzają się w przypadku wszystkich rodzajów przedsiębiorstw. Są one szczególnie przydatne dla produktów lub usług, które działają z powtarzającymi się płatnościami.

Usługa taka jak Dropbox pozwala na przykład klientom wybrać pomiędzy rozliczaniem miesięcznym i rocznym. Osoby płacące rocznie otrzymują rabat od całości płatności za abonament.

  1. Rabat ilościowy

Gdy oferowany jest rabat ilościowy, klienci płacą mniej za sztukę, o ile kupują większą ilość danego artykułu. Na przykład, znany dostawca herbaty online oferuje 10 procent zniżki, jeśli kupi 8 pudełek swojego produktu.

Ponieważ zachęcasz klientów do zakupu większej ilości jednostek na zamówienie, rabaty ilościowe są dobrym rozwiązaniem, jeśli szukasz likwidacji zapasów lub zwiększenia średniej wartości na zamówienie.

  1. Zniżki okolicznościowe / sezonowe

Rabaty oparte na wydarzeniach mają tendencję do występowania w określonym dniu lub sezonie i często są powtarzalne. Dotyczy to również rabatów, które mają miejsce w okresie świąt, Bożego Narodzenia, Nowego Roku czy Walentynek.

Możesz również zaoferować zniżki podczas powszechnie uznawanych dni, takich jak Black Friday, Cyber Monday lub Dzień Darmowej Wysyłki.

Podczas świąt lub specjalnych dni rabatowych większość ludzi ma tendencję do "mentalności zakupowej".

Ale ponieważ te rabaty są często tworzone w celu oczyszczenia zapasów lub przyciągnięcia nowych klientów na większą skalę, nie są one skierowane do marek z wyższej półki. Prawdopodobnie przyciągną one raczej łowców okazji niż lojalnych kupujących. W efekcie mogą ucierpieć Twoje marże.

  1. Kup jeden, dostaniesz jeden gratis

Czasami rabat nie wystarczy, aby zdobyć więcej klientów, ale jeśli zaoferujesz coś za darmo, prawdopodobnie przyciągnie to większe zainteresowanie. Badanie opublikowane w Journal of Marketing wykazało, że większość kupujących woli dostawać rzeczy darmowe niż przecenione, głównie dlatego, że trudno im zrozumieć, ile pieniędzy wynosi określony procent, podczas gdy "darmowe" jest zawsze zrozumiałe. Znajduje to również odzwierciedlenie w zachowaniach zakupowych.

Nie musisz też trzymać się zasady "buy one get one free" na każdy przedmiot. Możesz zaoferować zupełnie inny przedmiot za darmo, łącząc popularny, wysokomarżowy produkt z darmowym prezentem, który jest tańszy w produkcji.

Ponieważ jest to tak proste i atrakcyjne, "kup jeden, a drugi gratis" jest świetne do przyciągania zakupów pod wpływem impulsu, przenoszenia zapasów lub napędzania sprzedaży mniej popularnych produktów. Po prostu upewnij się, że twoje pakiety nadal mają wystarczająco szeroką marżę, aby były opłacalne, więc nie oddajesz swoich przychodów.

Jak obliczyć rabat

Przyjrzyjmy się, jak obliczyć cenę produktu z rabatem na poniższym przykładzie:

Znany sklep z odzieżą chce przeprowadzić wyprzedaż na koniec sezonu na szaliki. Oryginalna cena chust to 200 pesos dolarów. Chcą przecenić szaliki o 15%. Ile będą kosztować szaliki, jeśli zostaną przecenione o 15%?

Najpierw muszą zamienić 15% na liczbę dziesiętną 0,15. Następnie pomnóż 0,15 przez 200 pesos, czyli 30 dolarów - to jest właśnie ta zdyskontowana kwota. Na koniec odejmują 30 pesos od pierwotnej ceny szalika, która wynosiła 200 pesos. Szaliki kosztują 170 pesos z 15% rabatem.

Wreszcie, jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem strategii rabatowej, ważne jest, aby mieć pojęcie, jak duże ryzyko jesteś skłonny podjąć, ponieważ musisz określić, czy możesz przyciągnąć klientów bez wpływu na ich pozytywne postrzeganie Twojej firmy.

Artykuły powiązane

1) Wszystko o wyposażeniu, jakiego potrzebuje Twój salon kosmetyczny.

2. Lista artykułów kosmetycznych i najlepsze miejsca, w których można je dostać.

3) Co jest potrzebne do założenia własnego salonu lub gabinetu kosmetycznego?

image

Monika Gawlik

Redakcja wortalfryzjerski.pl