Czy struktura płac w twoim salonie stanowi problem?

26 listopada 2020

Jedną z najważniejszych decyzji dla każdego właściciela salonu jest to, jak zorganizować wynagrodzenie zespołu w sposób, który będzie korzystny dla jego działalności i zachęci pracowników. Zbyt często właściciele wpadają w pułapkę podejmowania decyzji w oparciu o osobiste doświadczenia i preferencje, nie biorąc pod uwagę tego, co motywuje ich pracowników do pracy, ani jak ich płace mogą wpłynąć na ogólny zysk.

Istnieje wiele różnych modeli biznesowych, jeśli chodzi o sposób wynagradzania pracowników salonu, ale 3 wspólne opcje są następujące:

1. Stała stawka godzinowa / roczne wynagrodzenie

Płacenie pracownikom stałej stawki za określoną liczbę godzin tygodniowo - czy to godzinowo, czy rocznie - jest popularną opcją w większości sektorów. Koszty wynagrodzeń są przewidywalne, co jest wygodne zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika, ale nie można na nie zarobić dodatkowej prowizji, co może wydawać się nie do zniesienia dla pracownika w branży salonów.

2. Stawka godzinowa/Komisja

Podczas gdy stała stawka godzinowa / wynagrodzenie roczne może być powszechną opcją w większości sektorów pracujących, stawka godzinowa / wynagrodzenie oparte na prowizji jest najbardziej popularną opcją w samej branży salonów. W ramach tej struktury pracownicy otrzymują albo stawkę godzinową, albo procentowy udział w ich dochodach w kolumnie - tak więc albo otrzymaliby krajową minimalną stawkę godzinową, albo na przykład 35% ich dochodów, w zależności od tego, która z nich jest większa. Należy jednak mieć na uwadze, co następuje:

  • Upewnij się, że wykonałeś swoje obliczenia i wiesz, jaki procent możesz im zaoferować, aby Twoja firma nadal mogła odnosić sukcesy.
  • Ujmij to na piśmie - Upewnij się, że jest jasne, czy system opiera się na dochodach tygodniowych czy miesięcznych, i upewnij się, że jest jasne, że dochody są bez podatku VAT. Jeśli w strukturze znajdują się produkty detaliczne i wcześniejsza rezerwacja terminów spotkań, upewnij się, że to również jest jasne.

3. Prowizja zależna

Jest to kolejny powszechny system w branży salonowej, a w skrócie - tam, gdzie stylista lub terapeuta trafia w cel swojej kolumny, otrzymuje premię na górze. Jeśli trafią na kolejny cel, to ich bonus wzrośnie, i tak dalej. Musisz się upewnić, że cel jest osiągalny i sprawiedliwy - brak 30 funtów od celu i nieotrzymanie bonusu może być naprawdę demotywujące.

Ale musisz również upewnić się, że jest on zaprojektowany sprawiedliwie dla wszystkich pracowników - nowi pracownicy lub juniorzy nie mogą być ustawione te same cele co bardziej doświadczeni i ustanowieni pracownicy.

Niektóre salony mogą zdecydować się na nagradzanie swoich pracowników zgodnie z ich ogólną wydajność biznesową. W ten sposób można włączyć wszystkich, w tym przed domem, i nagradzać cały zespół za pracę, którą wspólnie osiągnęli.

Niezależnie od tego, jaką strukturę płac przyjmiesz w swoim salonie, musisz mieć pewność, że uwzględniłeś wszystkie potencjalne koszty i zapewniłeś, że jest to opłacalne dla Twojej firmy.

image

Monika Gawlik

Redakcja wortalfryzjerski.pl